Friday, July 17, 2009

cuti......

Assalamualaikum..

bismillah dan alhamdulillah.. syukur kepada Allah kerana masih membenarkan ana mengepos post terbaru dan nikmat2 Nya yang telah banyak dikurniaakan terutama nikmat Islam dan Iman..

ape yang ana nak pos kali ni??
ana pun xtau.. tapi kalian baca jela apa yang ana nak sampaikan..
hari ni, sabtu bersamaan 18hb julai 09, ana telah selesai menunaikan tanggungjawab sebagai seorang pelajar dengan menduduki exam english level 6(insyaAllah exempted.. sape2 yang bace tolong doakan ek) tapi tu x bermakna semua exam ana dah ambil.
lepas mid-break akan ada exam math 3, chem 2 dan rim.. penat syeikh.. balik rumah nanti kena study betol2 la.. dan 1 lagi ana nak beritahu ialah malam ni ana akan balik rumah.. huhuhuhuhu..
xsabor nak jupe mak ayah.. dah sebulan lebih x balik..
rasa makanan yang dimasak oleh mak ana.. especially nasi goreng ayam..(my favourite..hehehehe..) balik nanti mesti banyak makan.. hahaha.. doh la kuat makan.. hahaha.. kantoi...

dah la.. berbalik pada topik kita hari ni iaitu CUTI..
apa yang selalu orang buat masa cuti??
masa cuti atau masa lapang merupakan salah satu nikmat Allah kepada hambaNya..
jadi jangan sia-sia kan mas cuti anda dengan perkara yang x berfaedah.. kalau lelaki biasa nya lepak, rempit, usha awek, jalan malam2 etc.. kenapa ana kata macam ni kerana ana pun lelaki dan dulu pernah juga membuat perkara macam ni.. masa zaman jahiliyyah ana.. x tahu hukum agama.. sekarang dah ada pengetahuan pasal agama, walaupun sikit, insyaAllah akan hindarkan diri dari segala maksiat.. maklum lah iman x kuat.. perempuan pun sama, jangan biarkan diri anda terjebak kearah gejala sosial.. jadi, in conclusion, sama2 lah kita memperbanyakkan amal soleh, meningkatkan iman kita kepada Allah kerana kita akan kembali kepadaNya.
sebagai mana firman Allah yang bermaksud (Al-Bayyinah, 98:7):

"Sesungguhnya orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh, mereka itu adalah sebaik-baik makhluk"


akhir kalam, agar apa yang kita lakukan mendapat keredaan Allah.. dan ditempat kan dalam lkalangan orang yang beriman di syurga kelak..

Wallahualam...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...