Sunday, October 18, 2009

DEMOKRASI PENCETUS PEPERANGAN!!!!

Assalamualaikum
Alhamdulillah dapat lagi merasai nikmat yang dikurniakan oleh Allah. Juga selawat salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.

Kali ni ana ingin berkongsi dengan sahabat semua bahawa kemungkinan besar peperangan akan berlaku di Malaysia. Ini adalah hasil penyelidikan yang ana buat. Semua ini berbalik kepada zaman Rasulullah.

Adakah benar demokrasi akan mencetuskan peperangan? Bila? Kenapa?

Seperti yang kita sedia maklum, negara kita mengamalkan sistem demokrasi dimana suara rakyat menjadi penetu untuk memilih pemimpin.

Faktor pertama, pengaruh sistem kafir diamalkan di dalam negara. Kita boleh lihat sekarang bahawa semua aspek kehidupan kita bergantung dengan apa yang ditentukan oleh kerajaan dari pemakaian, pemakanan, pemerintahan, sosial dan ekonomi. Untuk memudahkan ayat, kita sekarang ini berada di zaman jahiliyyah pada zaman Rasulullah dahulu. Zina, jenayah, buang bayi berleluasa. Akan tetapi, dunia akan memperlihatkan kedatangan seoramg mujaddid yang ingin menegakkan hukum Allah, seterusnya akan memusnahkan sistem jahiliyyah. Siapakah mujaddid ini? Ana tidak tahu, mungkin ana, mungkin sahabat semua. Kebangkitan mujaddid ini bakal menggoncangkan dunia denga reformasi Islam. Dan ramai akan menyokong beliau juga ramai yang menentang beliau.

Faktor yang kedua, pemilihan pemimpin. Pemilihan pemimpin dinegara kita bergantung kepada suara rakyat. Majoriti akan mengatasi minoriti. Begitulah demokrasi dijalankan. Suara rakyat yang berbeza menimbulkan ketidaksefahaman dalam memilih pemimpin. Rakyat cenderung untuk memilih pemimpin yang berhukum dengan hukum sendiri (mengikut nafsu). Kebangkitan segolongan individu untuk membentuk negara Islam ditentang hebat malah sehingga terjadi perbalahan contoh di Bagan Pinang baru2 ini. Hanya untuk mengundi pemimpin Islam, pergaduhan dicetuskan oleh pihak lawan. Kita boleh lihat dimana dengan jelas rakyat masih menyokong dan memilih yang batil daripada yang hak. Oleh itu, kemenangan dalam menegakkan yang hak memang memerlukan pengorbanan yang besar. Penyokong hak dan penentang tidak akan sesekali sebulu. Akan berlaku perbezaan matlamat dan mendorong untuk merebut pemerintahan secara kasar dan menggunakan kekerasan.

Anda boleh mengkaji sendiri dan boleh mengemukakan kritikan atau pendapat dalam hujah ana ini. Ana akan menerima secara terbuka. Dan jika ada pendapt lain, ana akan post kemudian. Juga nantikan post 1Malaysia. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...