Tuesday, July 5, 2011

merasai nikmat bakal bergelar BAPA!!!

[1]. Hari ni, masih lagi menjadi tenaga pengajar di sek ren Islam Darul Taqwa. Mengajar pelajar tahun 1, 2 dan 3. Kadang2 hari sabtu, ajar tahun 5 dan 6. Dan hari ni, merupakan pengalaman yang sungguh bermakna bagi aku yang bakal mendirikan rumah tangga.. (ecece.. lambat lagi, tp ni dah kira training la.. hahaha)

[2]. Hari ni, seorang murid kesayanganku jatuh dalam tandas tengah mengqada' hajat. Habis satu badan kena najis. Kesian tengok.. Aku pun pergilah cuci seluar dia yang still diselimuti dan berbau najis. Kadang2 timbul perasaan jijik dan kotor.. "Ya Allah, dulu aku pun begini. Mak aku selamba je cuci taik aku masa kecik." Pintasan dari Allah. Aku cube berfikiran positif. Ini mungkin satu latihan awal buat aku untuk masuk ke alam yang sangat diingini oleh orang ramai. Alam perkahwinan. hahahaha.. Sakit dan geli hati bila timbulkan isu ni.



[3]. Apa2 pun, tarbiyyah langsung dari ALlah sangat membantu aku. Syukur Alhamdulillah Ya Allah. Sebagaimana, Rasulullah mendapat tarbiyyah dari Allah sejak dari kecil lagi. Aku pun terharu dan berbangga dengan tarbiyyah sekecil ni. Andai kata, Allah tidak mentarbiyyah kita direct, kita akan jadi lebih jauh darinya.



[4]. Coretan kali ni, aku ingin kongsikan kepada semua. Untuk sama2 kita ambil iktibar atas apa yang menimpa kita. Always being positive. Remember Him in every circumstances. Wallahualam.. Syukran ya Rabb...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...